Oldal kiválasztása

Minden vendéglátásban tevékenykedő vállalkozásnak törvényi kötelessége, hogy a beérkező élelmiszerek és alapanyagok nyomon követését elvégezze, dokumentumokkal igazolva a folyamatokat. A áru átvételétől egészen a feldolgozásáig, minden történést rögzíteni kell és biztosítani a tételek azonosíthatóságát, így többek között a számla számát, szállítási adatokat, tárolási körülményeket, szavatossági időt, mennyiséget stb. Daraboláskor (pl. hűtött áru, húsáru) minden egyes darabot címkézni kell és rögzíteni az előbb említett adatokat.

A nyomon követés dokumentumai: számlák, szállítólevél, nyomon követési napló

A nyomon követés egy rendkívül fontos dolog élelmiszer-biztonsági szempontból (és persze a súlyos bírságolás miatt, aki ezt elmulasztja), viszont ezzel együtt rengeteg adminisztrációs terhet ró a dolgozókra.

Az eHACCP legújabb fejlesztése ezt a problémát hivatott megoldani, a létező leggyorsabb és legbiztosabb technológiával, ami a QR kód. A QR kód lényegében egy kétdimenziós mobilkód, amely adathordozóként funkcionál és mobiltelefon használatával pillanatok alatt kiolvashatóak belőle a tárolt adatok.

Az eHACCP nyomon követési rendszere minden tételhez egyedi QR kódot generál, melyet aztán csak rá kell ragasztani az adott termékre, így digitálisan azonosítva azt. Az adatok visszafejtése mobiltelefonnal történik, módosításuk másodpercek alatt elvégezhető a digitális nyomon követési rendszerben.

A fejlesztés folyamatban van, várhatóan 2018 első hónapjaiban már használhatják is az eHACCP naplózó rendszer előfizetői.

 

Kapcsolódó hírek:

https://onirplusz.hu/index.php/2017/12/05/sauska-pinceszet-30-fele-borat-zaroltak-nyomon-kovetesi-hiba-miatt/